torsdag den 23. december 2010

At slappe af

Idag skal jeg slappe af, - men hvordan slapper man af? Ved at sætte sig i en stol og lukke øjne? Lægge sig på sofaen og sove? Lave ingenting?

Der kan jeg altså ikke sidde eller ligge hele dagen, når jeg ikke er syg!

Tankerne begynder straks at snurre....du skulle også vaske tøj, rydde op, lave noget kreativt osv. Så det er altså ikke måde jeg slapper af på!

Faktisk har jeg svært ved at slappe af, når der er rod omkring mig. Så det må jeg starte med idag.

Derefter skal jeg lige have ordnet lidt omkring de sidste par gaver, finde noget traktorslange-gummi frem. Det ska jeg bruge i ferien til et penalhus, og det må godt ligge fremme og inspirere mig. Jeg skal også gøre lidt rent idag. Åh ja, og lave en juledekoration til imorgen.....

Jeg kan godt lide at skrve lister over det jeg vil lave, - så er tingene "ude af mit hoved", og jeg har overblik over hvor langt jeg er kommet.

Så nu vil jeg spise lidt morgenmad, se Dr. Phil og lave en liste. Det må være første punkt på min liste!

"At slappe af" må for mig betyde at gøre, hvad der passer mig og i mit tempe, og det skal min dag gå med!

Må det smukke i sneen omslutte dig idag
Lene

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Godmorgen . det der med at lave ingen ting, kan jo være mange ting. Når du/i har en travl hverdag, er det jo dejligt at lave bare en lille smule af det man ikke når ellers. Sæt vasketøj over , mens det vasker læs et blad eller spil et spil med Nico. Lav lidt igen , og sådan fremdeles. så har man lige pludselig fået overstået en masse.Kort sagt gør hvad du synes er rigtig og ikke hvad din samvittighed siger du skal. Nyd din dag som jeg vil nyde min i det her vinter vejr. mor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...