lørdag den 2. april 2011

Drenge-fødselsdag - gode idéer

Så er første fødselsdag overstået.

Drengene fra 0.A er lige blevet hentet. Det gik rigtig godt.

Men i den alder skal man sørge for, at næsten alle timerne er udfyldt af en voksen. De farer rundt og vil alt muligt, modsat af hvad vi voksne sagde.

Min mand, jeg selv og ældste sønnen på 17 år var med til at styre banden.

De vil ud, når de skulle være inde, og ind, når de var ude.

De startede med at få malet Dannebrog på hver kind, og deres ynglingsfodboldhold i panden. Imens jeg malede drengene en af gangen, tegnede de andre på den tykke hvide papirsdug, vi havde lagt på bordet

Men hvorfor er det altid, at der er én af drengene, som finder et stempel i bunden af kassen med tuscher, og stempler sine egne arme og hoved til med bogstave-stemplerne, - altså med tusch-farve! Nåh pyt, det er ikke mig, som skal have det af ham...

Her er par af deres flotte tegninger på dugen:





For ikke at købe plastikglas, som alligevel vælter hele tiden, havde sønnen selv lave en dymo-strimmel med hver af drengenes navne, som de fik til at sætte på deres glas, - bare nogle af vores hverdagsklasse, så sparede vi opvask og penge.

De fik pasta med kødsovs, revet ost, agurkestave og gulerodsstave. Vi bor jo i et område med en del børn "af anden herkomst", så jeg ville ikke at servere svinekød. Det kunne jeg aldrig finde på!

Det stiller børnene i et dilemma, hvis de ser lækre frikadeller, som de ikke må spise: "Min mor siger jeg ikke må spise svinekød". Så undlader jeg hellere at servere det.

Efter maden var de ude og lege en times tid i det helt fantastiske vejr.

Og derefter ind og lege bla. klemme-legen



Stakkels drenge, men de synes, det var sjovt.

Så fik de muffins og jordbærlagkage...stor succes.




Derefter vild leg med sværd, skydere og råb og skrig, og tilsidst spillede nogle af dem wii.

Her på billedet er det kun de to, som sidder ned, der spiller, mens de tre andre giver gode råd og ser på.


Nu er de blevet hentet, og her er fred og ro.

Men nu skal jeg igang med noget aftensmad og skildpadde-lagkage til familien, som kommer i morgen.

Lene

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Lene! Tillykke med din søn - det lyder som om han har haft en skøn dag - fuld af forskellige aktiviteter. Ja, der er gang i dem i den alder - og specielt drenge - husker det fra min egen søn, som nu er 18! Du må igang igen - og være klar til imorgen, hvor næste rykind kommer - godt du er inde i rytmen - og fuld af energi - som altid! God fødselsdag imorgen igen....

Anonym sagde ...

Hej . Jeg kan se at alle har haft en dejlig dag. Du/ i er så gode til det . Og læste jeg rigtig denne sene aften time. SKILDPADDE-LAGKAGE. Vi skal ikke have frokost inden vi kommer, der skal sørme være plads til 2 stk. Vi ses . Godnat til alle fra Mig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...