søndag den 17. april 2011

Skønne cupcakes med lækker icing

I 2004 blev min mand og jeg gift i Las Vegas. Vores familie og venner havde bestilt en flot bryllupskage til os. Jeg skal nok vise jer den en dag.

Men på bryllupskagen var der en skøn skøn icing/glasur, - den smagte sødt, fedt og cremet. Lige noget for mig hi hi.

Og jeg har ledt efter en opskift på den.

Det her er nok det tættest jeg foreløbig er kommet på den....og oveni får du også opskiften på nogle meget lækre cupcakes! Nogen taler om at det er lige som dem i Sex and the city.....det afsnit har jeg underlig nok ikke set!!

Min søster bagte dem igår, og har sendt mig billeder




Cupcakes:
  • 240 g mel
  • 1 tsk bagepulver
  • 120 g blødt smør (gerne usaltet)
  • 120g sukker
  • 120 g rørsukker 
  • 4 æg
  • 200 g chokolade
  • 2,5 dl mælk
  • 1 tsk vanillesukker eller vanilleekstrakt
Icing:
  • 120 g blødt smør
  • 700 g flormelis
  • 3/4 dl mælk (evt. lidt mere alt efter konsistensen)
  • 2 tsk vanillesukker eller vanilleekstrakt
  • Evt. rød frugtfarve, 120 g kakao pulver + mælk eller fantasi
Sådan gør du:
Bland mel, bagepulver og vanillesukker i en skål.
Pisk smør og sukker med en håndmixer, til det er skummende.
Tilsæt æg og pisk godt.
Smelt halvdelen af chokoladen og hak den anden halvdel og rør den i dejen.
Tilsæt mel, bagepulver og vanillesukker skiftevis med mælk i dejen.
Brug en ske og fyld mellem 12 og 20 (alt efter størrelsen) cupcakeforme.
Bag kagerne ved 180 grader i 20 minutter.
Mens kagerne køler, laves glasuren.
Pisk smør, sukker, vanillesukker og mælk med en håndmixer.
Smør eller brug sprøjtepose til et godt lag glasur på hver kage.

God fast cupcake med lækker chokoladesmag...mums

Der er kun én ting af sige....."God fornøjelse!"

Lene

1 kommentar:

Mette sagde ...

Hun er da ret fantastisk hende din søster.... Tænk hun kan bage sådan nogle flotte kager, som - har jeg hørt ude i byen..... - blev revet væk ved det kagesalg, hun var til..... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...