torsdag den 7. april 2011

Tørre pølsebrød = Lækre croutoner

Når vi har gamle tørre pølsebrød liggende, smider jeg dem ud.

Men min søster havde forleden dag 5 gamle pølsebrød, som hun forvandlede til lækre hjemmelavet croutoner.

Hun skar brødene ud i mindre stykker, krydrede dem med 2 fed hvidløg, olie og salt. Så stillede hun dem ind i en 200 grader varm ovn, indtil de fik en fin gylden farve og blev sprøde.


Af de 5 pølsebrød blev der både til caesar-salat, og en ekstra skål som hendes børn tømte med velbehag.


Jeg elsker caesars salat!

Lene

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak fordi du lige skrev det i dag... nu ved jeg hvad mit halvgamle og halvtørre brød skal bruges til. Det er lige på kanten til at ryge ud. Nu ved jeg goså hvad jeg skal ha' til aftensmad... Skønt :o)
KNUS

Anonym sagde ...

Det er en dygtig søster du har . Hilsen fra mig til alle :-)

Pia sagde ...

Jeg havde nok ikke lige tænkt på at bruge pølsebrød til det, men hvorfor ikke! Det minder jo meget om franskbrød.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...