mandag den 23. maj 2011

Flyv op imod himlen og bed om dejligt vejr

Du tænker måske: "Jamen Lene, hvad hæklede du, da du sad i 2 timer på en legeplads?"

Her får du en ledetråd, og NEJ det er ikke en Ib Schønberg dukke!!!


Det er sådan en dejlig sang.


Men da min datter for 21 år siden lå i min mave, sang jeg altid Mariehønen Evigglad for hende. Da hun var født, kunne jeg berolige hende ved at synge Evigglad for hende.

Derfor har hun og jeg noget med mariehøns.

Og for laaang tid siden lovede jeg hende at hækle en mariehøne.

Nu står den så her, og venter på at hun kommer og henter den.



Lidt skeløjet men temmelig sød.

Hæ hæ sidder lige og tænker på, at den kunne være sød med langt hår......

Lene

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

åh den er sød den lille marolle
kh♥

Oline Art sagde ...

Den er helt vild sød - og hvor har den bare et charmerende udtryk i ansigtet:-)

Anonym sagde ...

Tak for sangen, den er evig ung og dejlig at høre på. Ib Schønberg var en dejlig skuespiller. Jeg har osse altid synes mariehønen var sød. Men ikke så meget merer, efter jeg og 2 af børnebørnene blev overfaldet af dem. Vi var på champing ferie ( min første men ikke sidste , hvis lejligheden kommer igen)de var alle vejne , uden for var der sort af dem , vi kunne ikke være nogle steder. Så efter den tur synes jeg ikke de er så søde. Men den du har lavet er bare sød. Knus til alle og god dag fra mig :-)

Anonym sagde ...

mariehønen evigglad, den glæder jeg mig til at hente:-) det er en af de bedste børnesange der findes, sammen med elefantens vuggevise:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...