onsdag den 22. juni 2011

Parfait is - opskrift

Min datter havde lavet jordbær coulis i weekenden, som skulle bruges. Og da jeg alligevel havde pasteuriseret æggeblommer og fløde, var det oplagt at lave en portion parfait is.

Parfait is, fordi jeg ikke ejer en ismaskine, og fordi parfait is er super nemt at lave, og smager skønt.

Jeg havde købt en pose M&M uden jordnødder, og lavede derfor 2 portioner parfait is.

En med jordbær og en med knuste M&M.

Det er helt med vilje, at jeg ikke blandede jordbær coulis'en mere i.

Jeg forestiller mig, at det er rigtig lækkert med nogle mundfulde med meget jordbær, og andre med knap så meget...en smagsoplevelse om du vil.

Parfait is

4 pasteuriseret æggeblommer
100 g sukker
1 vaniliestang
½ l piskefløde
Pisk æggeblommer, sukker og vaniliekorn sammen, så det bliver en cremet næsten hvis æggesnaps.

Pisk fløde næsten helt stiv.
Vend æggesnaps og flødeskum sammen, og tilsæt så det du kan lide din is skal smage af.

- o -
Her er der til 2 portioner is.
Jeg tilsatte 100 g knust M&M til den ene portion, og jordbær coulis til den anden portion.

100g smeltet chokolade er også lækkert i. Eller citronsaft, mums smager som en citronfromage. Eller lakridspulver, hvis man er til det.

Der er mange muligheder med den opskrift.

Lene

3 kommentarer:

Helle : sagde ...

Mums det lyder godt !

sonja sagde ...

det kunne jeg godt spise lige nu gg, hilsen fra mig

Heidi sagde ...

Ser fristende ud. Det må prøves når jeg engang er tilbage på fastlandet ;-)

Knus fra Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...