tirsdag den 13. november 2012

Indretningstips - tænker du på det her?

Jeg har tit tænkt på, hvorfor mine hylder og glasskabe ikke kan blive lige så flotte og dekorative, som dem jeg ser i bladene eller på nettet.

 Nej, det er ikke hjemme hos mig

Men i min naivitet er jeg kommet frem til, at det er fordi jeg ikke har ting, som kun er købt til at passe ind et sted. Jeg har ting, jeg kan lide, - ting som har en historie for mig. Jeg har fx ingen buddha hoveder, for jeg har ingen relation til en buddha figur. Det siger mig ingenting.

Efter at have besøgt denne side, hvor hun giver tips og gode råd til, hvordan man indretter sine reoler og hylder. har jeg indset, at der ligefrem findes "regler" for, hvordan man ender med et pænt resultat.



Jeg opsummerer lige:
 
1. Lav visuelle trekanter
 
2. Brug højst 4 farver og farv baggrunden
 
3. Læg ovenpå hinanden, læn op af hinanden og lav en gruppe med ting.
 
4. Brug kurve til at gemme rod i.

Desværre heller ikke hjemme hos mig
 
Faktisk har jeg, i mit hoved, selv tænkt over de "regler"...nej ikke den med trekanter! Men de andre så! Men mine resultater er bare aldrig rigtig gode.

Jeg kan godt se på billederne ovenover, at det giver et meget flot og roligt resultat, så nu må jeg finde nogle ting i mine gemmer, som kan få mig på rette vej.....

Lene

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lad os se et billede hjemme fra dit hjem. Så får du sikkert mange gode råd :)

Jannie

sonja sagde ...

Jeg tror dem der bor der lige har ryddet op fordi der kom en fotograf forbi. Man kan da ikke have det så flot hvis det osse skal bruges. GG :-)

Mette sagde ...

Rigtige hjem indeholder rigtige mennesker, som har rigtige ting som der skal være plads til. Nogen af os har også børn, som har farvestrålende legetøj.

Rigtige mennesker roder! :-)

Sker der egentlig noget ved at der er lidt rod og lidt nullermænd i hjørnerne...? Jeg tror ikke man bliver lykkeligere af at ens hjem ligner noget fra Bo Bedre :-)

Lillen

Randi B. Jensen sagde ...

Sjovt nok, så snakkede jeg lige med en forleden dag om det at have glasskabe eller åbne hylder - det ser så godt ud hos rigtig mange, og jeg vil gerne selv haft en af delene i mit køkken, da det er ret mørkt, men jeg vil heller ikke kunne få det til at ligne sådan en "bo bedre" udstilling, nok fordi jeg har det som dig, at jeg beholder de ting jeg er glad for og køber ikke nyt, bare fordi det skal passe til noget andet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...